Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

P60e57t47r 19S96k19á36c72e86l

20. 6. 2021 23:27

Vzhledem k tomu, že se dráhy v Evropě budovali před 180 lety, v čem je tedy pokrok? V dnešní "moderní" době nedokážeme zákazníkům za jejich peníze nabídnout komfort. Šance pro zlepšování, zvláště když kamionová doprava by měla být potlačována.

0 0
možnosti
LN

Ja bych jeste doplnila, ze pri ceste do Chorvatska jela klimatizace na plny pecky a nedala se ztlumit. Byla mi v noci desna zima, ale to je individualni. A musim zminit jeste jednu velkou nevyhodu oproti jizde autem, kterou jsem si pred cestou bohuzel neuvedomila. Vlak je striktne nekuracky a vydrzet bez cigarety tolik hodin, je docela challenge. Pritom jsme nekolikrat hodne dlouho nekde stali.

1 0
možnosti
Foto

J29a61n 34A58n25d38r25l93e

19. 6. 2021 19:53

jsem určitě zanedbatelná menšina, ale právě pro tohle trávím dovolené takřka výhradně v Česku nebo na Slovensku, tedy pro mne doma. Jednou jsem podlehl tlaku dětí a dal autem Italii. Všude jinde než v ČS je to pro mě daleko a i malé nervy při cestování by mi dojem z dovolené pokazily. Jinak jsem procestoval hodně zemí, v Evropě, Americe i Asii, ale vždycky na služebkách či když jsem v zahraničí dlouhodobě pracoval. kdy náklady za ty nervy nesl zamestnavatel....

1 0
možnosti
Foto

Tak zrovna v ten den, tedy 12.06., jsem tím vlakem jel také, ovšem ze Splitu. Resp. z Gradace, odkud mě a ostatní po cestě odvezl návazný bus. Do Splitu poměrně zbytečně dlouho, asi 3 hodiny, ale to mi zase tak nevadilo. Ze Splitu už to bylo - na rozdíl od autora článku - jen fajn. Asi po 1 hodině jízdy jsem obdržel předplacené občerstvení. Po různých intervalech procházel vagónem stevard, zda si nechci něco objednat. Pravda, káva a zákusky byly k dispozici pouze osobní návštěvou "baru" ve voze č.10, ale já měl místo 10/13, tedy v tomto voze, tak nebyl žádný problém. Fronty jsem tam viděl pouze 2 - 3 krát, jinak prázdno. A tento velice ochotný stevard přinesl téměř vše z Palubního menu. Dobrá byla zejména vychlazená Plzeň 12°za 25 Kč. Žádné problémy během cesty jak tam - 31.05. - tak zpět jsem nezažil. Snad jen druhý den stevard poněkud "ochabnul" a poprvé přišel do mého vagónu až někde před Kúty . . . Takže každý máme samozřejmě a pochopitelně na cestu a služby RJ do Chorvatska jiné názory . . . :-);-)

0 0
možnosti
JO

Díky za článek, tak nějak jsem tušil, že cestovat vlakem do HR nebude příliš velká zábava. Ještě bych v případě nouze uvažoval o autobusu, který vás vysadí tam, kde potřebujete. No, dokud budu moct, budu jezdit autem. Jinak ještě pro všechny šťouraly - toto je článek o cestování do Chorvatska, chápete ? Pokud jezdíte jinam, napište si svůj vlastní článek....

1 0
možnosti
Foto

Jet vlakem do Chorvatska/z Chorvatska, to musí být za trest. Nikdy bych to nepodstoupil. To je snad lepší jet stopem;-D

2 2
možnosti
JZ

A to se týká jen konkrétně Chorvatska, nebo jde o vzdálenost a čas, nebo se vyhýbáte vlakům obecně?

2 0
možnosti
RK

Na Balkáně jezdí vlaky pomalu a zpožděné, za to nemůže dopravce, ale zastaralá infrastruktura a pomalé tratě. Zatím na Balkán rychle dojet vlakem nelze. A když, tak přes Rakousko a Slovinsko do oblasti Rijeky nebo Koperu, ovšem draze a s přestupy - to s bagáží není ono.:-)

Já jsem jezdil s ČD opravdovými lůžky, ne markýrkou Regiojetu, do Splitu nebo do Baru (MN) a přišlo mi to velmi komfortní a s kvalitním servisem. Poslat kolo do Splitu jako spoluzavazadlo mne stálo 75 Kč. Bohužel, to je minulost.

Jančurova zásluha je, že v mezinárodní dopravě boří systém národních dopravců a je jediným dopravcem až do cílové stanice. Tím se doprava pro cestujícího zlevní, protože si jednotlivé národní železnice nerozpočítávají jízdné s logikou roamingu mobilních operátorů, což se do ceny běžné mezinárodní jízdenky promítne. Na Jančurovi mi vadí spíše to, že je profláknutý lhář (lehátkový x lůžkový vůz je to nejmenší) a že se ve svém podnikání spojuje s obskurními politickými a šedoekonomickými strukturami. Jeho mezinárodním vlakovým projektům fandím, včetně plánů na Brusel.

1 1
možnosti
ZZ

Kdybych se měl rozhovořit o nekvalitě poskytovaných služeb ČD, tak tu nebude dost místa na kritiku. Díky Jančurovi můžou ČD alespoň některé jeho služby kopírovat - i když i ty poskytují ČD blbě.

;-D

1 1
možnosti
Foto

Jančurovi fandím, postaral se o výrazné zlepšení dopravy vlakem. Je tu nabídka a já to kvituji i když to nevyužiji. Dokázal popohnat i ČD.

2 0
možnosti
ZS

Do Chorvatska a vlakem? Šílenost.

1 1
možnosti
JZ

Nehodnoťte podle sebe. Pro někoho je třeba zase šílenost jet do Chorvatska na hory.

1 0
možnosti
IN

Pro mě velice zajímavé a přínosné, díky .

9 1
možnosti
  • Počet článků 245
  • Celková karma 17,64
  • Průměrná čtenost 1413x
Jsem potápěč. Pokud se ocitnu na břehu moře, neumím se tam jen tak válet. Ze břehu vypadá každé moře stejně, ale svět pod hladinou je pokaždé jiný. Přijdu si stále jako začátečník, a o začátcích s potápěním jsem napsal i knihu První krok pod hladinu.

Jsem pisálek. Baví mě psát. Baví mě psát o místech, o kterých moc lidí nepíše. Raději budu psát články o Pchjongjangu a Kábulu než o Dubrovníku a Bibione. Nejsem si jistý, jestli to po mně někoho baví i číst, ale stejně píšu. Třeba si to v důchodu po sobě jednou všechno přečtu a řeknu si: Dobrý.

Jsem rychlocestovatel. Raději nakouknu za týden do dvou zemí, než bych zůstával v jedné. Jet na pár hodin, na otočku, do Japonska, mi dává větší smysl, než do Japonska nejet vůbec.

Jsem řidič. Nerad se nechávám vozit, chci být pánem volantu nebo sedět na místě spolujezdce s mapou v ruce. Když chci vypnout, řídím. Tisíce kilometrů napříč Evropou nebo Amerikou.

Jsem optimalizátor. Umím si správně vybrat zavazadlo a pokud to není třeba, umím si odříct odbavené zavazadlo a užívat si svobodu s příručním batohem. Naopak, pokud se jede autem, není důvod si s sebou nevzít kousek domova, luxusu moderního světa - židli, chladicí box, nůž.

Jsem plánovač. Chci vědět, kam se jede, co se tam bude dělat, jíst, chci vidět mapu, šťourat se před cestou na internetu. Stejně to nakonec končí improvizací...

Jsem akční letenkář. Umím najít letenky levně, a umím se rychle rozhodnout, jestli za danou cenu a za daných podmínek chci nebo nechci letět.

Jsem extrémista. Raději pojedu do Iráku než do Španělska, raději pojedu do Severní Koreje než do té Jižní. Mám rád místa, kam nikdo nejezdí, mám rád otevřený prostor. Špicberky, Island, Saharu, Aralské jezero.

 

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené stránky