Novoroční předsevzetí aneb můj rok (2016) v bazénu

2. 01. 2017 7:24:38
Nikdy to nedělám, ale tentokrát jsem udělal výjimku. Dal jsem si novoroční předsevzetí. Chtěl jsem za rok 2016 uplavat alespoň 200 kilometrů. Z Prahy do Brna ;-). Málo? Moc? Nevím. Uvidím, jak to půjde. Teď už vím, že to šlo.

Dan Přibáň říká, že pokud chcete něčeho dosáhnout, musíte to na sebe prásknout. Říct to co nejvíc lidem. A tak jsem své novoroční předsevzetí napsal na Facebook, a každý měsíc - no možná ne úplně každý - jsem dával na Facebook svůj pokrok.

V lednu to šlo docela dobře. Jednak mě to ještě bavilo, neměl jsem nic moc jiného na práci, a tak jsem ráno pravidelně navštěvoval relativně nový bazén na Šutce, který mám od domu 15 minut pěšky. Jako takové boční cvičení jsem tam i pěšky chodil. Kilometr a čtvrt, přece nepojedu autobusem. 25 km.

Únor byl taky fajn, žádné záseky, žádné cestování, jenom jedna služební cesta, a tam byl hotel s bazénem. Pro zpestření prokládám Šutku sem tam Podolím, a bazénem v Karviné, když jsem zrovna u rodičů. Za 29 dní jsem udělal 34 km. Celkem 59 km.

Mám to dobře nastartované, ale v březnu mě čeká půl měsíce v USA, a dobře jsem věděl, proč v lednu a únoru makám. Něco jsem naplaval v motelech po cestě, ale to byly spíš stovky metrů než kilometry. Ono v desetimetrovém bazénu sdíleném s brouzdalištěm to ani moc nejde. I přes snahu jsem se dostal jenom na 12 km. Celkem 71 km.

V dubnu jsem věděl, že musím zase máknout. Ze dvou důvodů. Jedním bylo dohnat tristní březen, a tím druhým nadehnat nadcházející květen, jehož větší část budu v Africe. Celkem 98 km.

Jsem skoro v polovině cesty za třetinu roku, ale motivace lehce opadá. Teď cítím posilovnový syndrom novoročních předsevzetí. Kdybych to lidem nevykecal, tak bych s tím možná seknul. Ale já musím jet dál. Půlka května, a já mám 14 km, do konce měsíce už nic, v Zambezi se koupat nehodlám. Celkem 112 km. V dálniční terminologii odbočka na Jihlavu.

Přestože v červnu nikam nejezdím, táhne mě to na kolo a tak na bazén moc času a sil nezbývá. Vytrhne to až konec, služebka v Polsku, kdy plavu na hotelu do roztrhání těla. 21 km, celkem 133.

První půlka července je nejdřív roadtrip na Nordkapp (což mi připomíná, že jsem o něm chtěl napsat článek, a ještě jsem to neudělal - jenom krátké pojednání o stockholmském metru), pak týdenní rýma, kterou se mi nechce šířit, a následně pár návštěv Šutky. Slabota, 10 kilometrů. Celkem 144. Veletucet.

V srpnu jsou hodně služebky po ČR, ale i tam se občas daří zaplavat. Hotelový bazén ve Zvolenu, brněnské Lužánky. K tomu se mi daří udělat osobní rekord na 2 km na Podolí, cca 58 minut. O dva týdny později i na kilometr, lehce pod 28 minut. Využívám volných drah venkovní padesátky mezi šestou a sedmou ranní. Zapřísahám se, že se je nebudu snažit překonat. 22 km, celkem 166.

Září je takový průměr, ze začátku to nějak nejde a ani na svém oblíbeném hotelovém bazénu v Lodži mi to nějak neplave. Mám pocit, že plavu do kopce. Objevuju ale bratislavské Pasienky, další padesátka. Na území bývalého Československa už mi moc padesátek neodolává. Vím jenom o Košicích. 21 km, celkem 187 km.

Říjen je nejslabší měsíc co do počtu uplavaných kilometrů. Jenom deset. A to prosím v devíti různých bazénech. Hodně se na tom (špatném výsledku, i počtu bazénů) podepsaly dvě zahraniční cesty - do Kambodže, a do Černobylu. 10 km, celkem 197. Odbočka na Bratislavu. Cílová čára je na dohled.

Cíl plním 3. listopadu. Den velkého vítězství nad sebou samým. Za odměnu si skočím na Kypr, a hned jedu dál. Správný úderník z boje neutíká ani tehdy, když splní roční plán v půlce března. Já tak úderný nejsem, ale něco nad plán ještě zvládnu. 15 km, 212 km celkem.

V prosinci mě podtrhli na Pasienkách, v pondělí nemají ráno otevřeno. To jsem si bohužel nevšiml, takže až v úterý. Plavu na Mikuláše, plavu i na 2. svátek vánoční. Poslední kilometr plavu 30. prosince. 18 km. Celkem 230 km. Vyškov!

Abych tohle všechno byl schopen napsat, a abych sám sebe motivoval pokračovat, vedl jsem si podrobné záznamy. I díky nim vím, že jsem plaval celkem ve 22 různých bazénech, a jednou v přírodě, a to na docela zajímavém místě, tam a zpět, celkem třináct set metrů, přes švédské jezero 350 km jižně od polárního kruhu.

Více než dvě třetiny jsem uplaval na Šutce, přibližně po dvaceti kilometrech na bazénech v Podolí (ve všech třech dohromady), v Karviné a hotelu v Lodži. V ostatních bazénech jsem byl jednou, dvakrát. Nejvíc jsem za jeden den uplaval 3 km, takovým tempem bych stihl nejenom Praha-Vyškov, ale i Praha-Paříž. Ale to bych snad ani nechtěl. Jednou 2,4 km, a jinak obvykle od kilometru do dvou. Dvakrát jsem byl na na dvou bazénech v jednom dni, ráno i večer.

Nikdy to nedělám, ale tentokrát jsem udělal výjimku. Dal jsem si novoroční předsevzetí. Chtěl jsem za rok 2016 uplavat alespoň 200 kilometrů. V roce 2017 bych chtěl zase. Už ne proto, že si chci něco dokázat, ale stala se z toho rutina. Zvyk. Prostě vstávám o půl šesté, a cestou do práce jdu plavat. Ale už to nebudu lámat přes koleno. Chtěl bych víc jezdit na kole, které letos hodně zahálelo. Alespoň v měsících, kdy je teplo, dostane kolo přednost.

Nezbývá, než dát si předsevzetí na příští rok. Už dva roky se učím korejštinu. Jde to pomalu, moc tomu nedávám. Musím s tím něco dělat. Musím se k tomu dokopat. Musím si vést evidenci, co jsem se učil, a jak dlouho. 30 minut denně, pokud budu v ČR, SR nebo Polsku). To je na základě zkušeností cca 300 dní v roce. 150 hodin. To bych se mohl někam posunout. Tak mi držte palce!

Autor: Aleš Gill | pondělí 2.1.2017 7:24 | karma článku: 18.07 | přečteno: 373x

Další články blogera

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Aleš Gill

Neznámá místa 15: Hitlerův hrad

Podíváme se na místo, o kterém jste nejspíš nevěděli. Ani já jsem o něm nevěděl. Až při procházení objektem mi přišlo něco... jinak. Jako bych byl doma u Adolfa. A ono taky že jo. Poznaňský kulturák má dost zvláštní minulost.

5.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 13.80 | Přečteno: 280 | Diskuse

Aleš Gill

Pamatujete mobily, které vydržely nabité 14 dní?

Pokud si ještě pamatujete tlačítkové mobilní telefony s černozeleným displejem a nabíječkou s podivnou koncovkou, která se nehodila vůbec k ničemu, asi si pamatujete, že jste ji nemuseli používat tak často, jako dnes.

22.2.2024 v 7:45 | Karma článku: 29.95 | Přečteno: 3393 | Diskuse

Aleš Gill

Návod na... Safari v Keni (2/2)

V první části článku jsme se podívali na Masai Mara, Hells Gate, Crescent Island, jezero Nakuru a za nosorožci do Ol Pejety. Držte si klobouky, v tomhle článku se podíváme do za mě nejkrásnějšího parku v Africe.

1.2.2024 v 8:37 | Karma článku: 9.90 | Přečteno: 155 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 326 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 244 Celková karma 16.82 Průměrná čtenost 1416

Jsem potápěč. Pokud se ocitnu na břehu moře, neumím se tam jen tak válet. Ze břehu vypadá každé moře stejně, ale svět pod hladinou je pokaždé jiný. Přijdu si stále jako začátečník, a o začátcích s potápěním jsem napsal i knihu První krok pod hladinu.

Jsem pisálek. Baví mě psát. Baví mě psát o místech, o kterých moc lidí nepíše. Raději budu psát články o Pchjongjangu a Kábulu než o Dubrovníku a Bibione. Nejsem si jistý, jestli to po mně někoho baví i číst, ale stejně píšu. Třeba si to v důchodu po sobě jednou všechno přečtu a řeknu si: Dobrý.

Jsem rychlocestovatel. Raději nakouknu za týden do dvou zemí, než bych zůstával v jedné. Jet na pár hodin, na otočku, do Japonska, mi dává větší smysl, než do Japonska nejet vůbec.

Jsem řidič. Nerad se nechávám vozit, chci být pánem volantu nebo sedět na místě spolujezdce s mapou v ruce. Když chci vypnout, řídím. Tisíce kilometrů napříč Evropou nebo Amerikou.

Jsem optimalizátor. Umím si správně vybrat zavazadlo a pokud to není třeba, umím si odříct odbavené zavazadlo a užívat si svobodu s příručním batohem. Naopak, pokud se jede autem, není důvod si s sebou nevzít kousek domova, luxusu moderního světa - židli, chladicí box, nůž.

Jsem plánovač. Chci vědět, kam se jede, co se tam bude dělat, jíst, chci vidět mapu, šťourat se před cestou na internetu. Stejně to nakonec končí improvizací...

Jsem akční letenkář. Umím najít letenky levně, a umím se rychle rozhodnout, jestli za danou cenu a za daných podmínek chci nebo nechci letět.

Jsem extrémista. Raději pojedu do Iráku než do Španělska, raději pojedu do Severní Koreje než do té Jižní. Mám rád místa, kam nikdo nejezdí, mám rád otevřený prostor. Špicberky, Island, Saharu, Aralské jezero.

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...