Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OS

Díky za článek. Alespoň částečně mi odpověděl na tuhle záhadu, o níž jsem už několikrát uvažoval.

0 0
možnosti
Foto

Máte tam třikrát nábodeníčko, tak to asi nebude překlep. Ovšem to a je krátké.

Jinak fajn.

0 0
možnosti
Foto

Velmi poučné. Pro mě z toho plyne závěr, že jediným řešením je násilné zrušení všech abeced kromě latinky. V Evropě zrušit všechny ty specifické znaky, háčky čárky, přešrkty, přehlásky, kroužkovaná u apod.. Za užívání těchto znaků zavést přirážku k dani z příjmu nebo srážku sociálních dávek: Chceš psát háčky? seberem ti přídavky na děti!

0 0
možnosti
LC

Bezva článek.R^

Před mnoha lety jsem v TV viděl šot, kde písařka psala ve Wordu nějakým jazykem, který užívá znakové písmo. Klávesnici měla normální s latinkou. Na "wordové" obrazovce bylo dole okénko, kam psala slova latinkou a nahoře na stránce naskakovaly znaky.

0 0
možnosti

Zajímavý článek. R^ Nakonec to pro nás není všechno tak složité, jak by člověk třeba u korejštiny předpokládal. :-)

1 0
možnosti
Foto

Číňané si učením rodného jazyka skvěle rozvíjejí mozkové činnosti, zatímco my přemýšlíme, že zrušíme z matematiky maturitu a v gramatice jedno z i/y.

4 0
možnosti

Jak se to vezme. Máte zase státy, jejichž jazyk je z hlediska gramatiky mnohem jednodušší, než čeština, a přitom jsou technologicky mnohem dále než my i Čína (třeba takové USA). Takže o složitosti jazyka to asi nebude.:-)

1 0
možnosti
Foto

A28l83e79š 11G26i50l63l

14. 5. 2021 9:00

Já když jsem hledal podklady tak jsem taky čuměl... hlavně na ty stroje.

0 0
možnosti
DP

Dekuji za clanek, hlavne vysvetleni fungovani korejske klavesnice. Co se tyka klasickych psacich stroju pro cinstinu a japonstinu, tak podstata je stejna, ovsem zatimco v japonstine maji asi jenom dve zakladni znakove desky - oficialni japonstina pouziva kolem 2000 znaku - v cinstine by 2000 znaku naprosto nestacilo a tak jejich psaci stroje maji, poikud se nemylim, asi pet znakovych desek, takze vyhledavani vhodneho znaku tam trva daleko delsi cas nez u japonskeho. Pri mem prvnim pobytu v Japonsku konce 70-tych let me japonska znama zavedla do kurzu psani na stroji, kde byla ucitelkou a ja pri pohledu na jejich psaci stroj sem neveril, ze na tom nekdo vubec dokaze psat. Ale i s jenom dvema znakovymi deskami je psani na japonskem psacim stroji z naseho hlediska neskutecne "kostrbate". I kdyzzrucne japonske pisarky dosahovaly na jejich psacich strojich pro nas prekvapive rychlosti, s rychlosti zrucnych pisarek jazyku psanych latinkou na QWERTY klavesnicich se to neda srovnat. Pocitacove slovni procesory jsou pro Japonce (a zrejme i pro Cinany) darem z nebes.

2 0
možnosti
  • Počet článků 245
  • Celková karma 17,59
  • Průměrná čtenost 1413x
Jsem potápěč. Pokud se ocitnu na břehu moře, neumím se tam jen tak válet. Ze břehu vypadá každé moře stejně, ale svět pod hladinou je pokaždé jiný. Přijdu si stále jako začátečník, a o začátcích s potápěním jsem napsal i knihu První krok pod hladinu.

Jsem pisálek. Baví mě psát. Baví mě psát o místech, o kterých moc lidí nepíše. Raději budu psát články o Pchjongjangu a Kábulu než o Dubrovníku a Bibione. Nejsem si jistý, jestli to po mně někoho baví i číst, ale stejně píšu. Třeba si to v důchodu po sobě jednou všechno přečtu a řeknu si: Dobrý.

Jsem rychlocestovatel. Raději nakouknu za týden do dvou zemí, než bych zůstával v jedné. Jet na pár hodin, na otočku, do Japonska, mi dává větší smysl, než do Japonska nejet vůbec.

Jsem řidič. Nerad se nechávám vozit, chci být pánem volantu nebo sedět na místě spolujezdce s mapou v ruce. Když chci vypnout, řídím. Tisíce kilometrů napříč Evropou nebo Amerikou.

Jsem optimalizátor. Umím si správně vybrat zavazadlo a pokud to není třeba, umím si odříct odbavené zavazadlo a užívat si svobodu s příručním batohem. Naopak, pokud se jede autem, není důvod si s sebou nevzít kousek domova, luxusu moderního světa - židli, chladicí box, nůž.

Jsem plánovač. Chci vědět, kam se jede, co se tam bude dělat, jíst, chci vidět mapu, šťourat se před cestou na internetu. Stejně to nakonec končí improvizací...

Jsem akční letenkář. Umím najít letenky levně, a umím se rychle rozhodnout, jestli za danou cenu a za daných podmínek chci nebo nechci letět.

Jsem extrémista. Raději pojedu do Iráku než do Španělska, raději pojedu do Severní Koreje než do té Jižní. Mám rád místa, kam nikdo nejezdí, mám rád otevřený prostor. Špicberky, Island, Saharu, Aralské jezero.

 

Seznam rubrik

Oblíbené články

Oblíbené stránky