Zajímavá místa ostrova Hokkaidó

14. 06. 2018 11:53:00
V prvním článku z ostrova Hokkaidó jsem se zaměřil na vysvětlení naprosté odlišnosti tohoto ostrova od zbytku Japonska. V tomto článku bych chtěl přiblížit několik zajímavých míst, která jsme navštívili.

Pokud si na Googlu vyhledáte obrázky pod heslem "Hokkaidó", pravděpodobně na vás vyskočí záplava fotek levandulových polí, pravděpodobně z oblasti Furano. Máme začátek dubna a víme, že nám levandule nepokvete. Bojujeme spíš se sněhem, a tak hledáme místa, která budou zajímavá i přes bláto, sníh a mlhu. Mezi fotkami levandulových polí nacházíme zajímavé místo, připomínající poměrně málo známý americký národní park Lassen Volcanic.

Hell Walley (Jigokudani), Noboribetsu

Tím místem je Jigokudani, údolí stejného jména jako mnohem známější místo na ostrově Honšú nedaleko Nagana, kde se v zimě koupou zasněžené opice v horkých pramenech. Při naší návštěvě se jim ale koupat nechtělo a tak u nás jednoznačně vede Hokkaidó.

Bublá to tady, smrdí to tady sírou, a můžete se dlouhé kilometry procházet kolem několika jezer, a možná narazíte i na horký potok, kde si můžete zout boty a dát odpočinout znaveným nohám. V zimě je pár cest pod sněhem, občas se musíme vracet, protože jsou uzavřené (a mapu uzávěr jsme nenašli), ale i tak to tady stojí za vidění.

Praktické informace: Příjezd od sjezdu z dálnice Noboribetsu je dobře značený, parkovišť je několik, platí se, ale neplatí se za samotný vstup, areál není nijak ohrazený, takže to placené parkoviště ani tolik nebolí. Ve vesnici u parku (Noboribetsu Onsen) je několik hotelů, obchodů a restaurací, připomíná to tady krkonošská střediska. Od vlakové stanice Noboribetsu je to sedm kilometrů, pravděpodobně tam bude jezdit nějaký autobus.

Jezero Toya

Okružní cesta kolem vulkanického jezera možná není tak spektakulární jako u jeho amerického protějšku Crater Lake, ale cestou zase najdete pár onsenů (horkých pramenů), a pokud počasí dovolí, rozhodně stojí za návštěvu. Nejkrásnější místo jsme našli na severozápadním okraji jezera, kde je malý, pěšky - náspem - přístupný ostrůvek s malou pagodou. V létě po jezeře jezdí lodě, to ale nebyl náš případ.

Praktické informace: K jezeru lze dojet z dálnice (sjezd u města Toya), nebo i vlakem (stanice Toya), jezero je ale příliš velké na to, aby se dalo obejít nepřipraveným turistou (cca 35 km). Nikde se nic neplatí, není problém kdekoli zaparkovat. Kolem jezera je několik kempů, začátkem jara se ale nezdály funkční.

Hora Iō (Sírová hora)

Na toto místo jsme narazili tak trochu náhodou - měli jsme v plánu navštívit jezera Mašú a Kuššaro. První z nich bylo pod příkrovem mlhy, a když ta na chvíli ustoupila, ukázalo se, že i ledu. Druhé bylo zamrzlé jen částečně, pravý poklad jsme ale - úplně náhodou - nalezli mezi nimi. Už z dálky vidíme stoupat páru nebo dým, vypadá to, jako další z řady teplých pramenů - onsenů. Jedeme blíž a ukáže se, že ona pára vychází přímo ze země, ze svahu hory pokryté sírou, a naprosto přístupného k prohlídce. Málo kde si můžete kus síry vzít do ruky a - jedincům rozumu mdlého - nic nebrání spálit se v jednom z mnoha vyvěrajících horkých potůčků, nebo si v něm uvařit vajíčka.

Praktické informace: Parkoviště je zdarma, asi 20 minut pěšky od vlakové zastávky Kawayuonsen. Nic se neplatí, ve velkém visitor centru si ale můžete dát zmrzlinu z melounu Yubari, který se tady na Hokkaidu pěstuje.

Národní park Shiretoko

Kdo by to nikdy neslyšel: Když budeš dlouho kopat, prokopeš se až do Číny. Japonsko je od nás ještě dál, než Čína. Pět zemí EU sousedí s Ruskem, a i přesto, na severovýchodě Japonska, přijíždíme k moři a vidíme: Rusko. Ostrov Kunašir, nejjižnější z velkých, obydlených Kurilských ostrovů. Tady začíná naše nepodařená pouť národním parkem Shiretoko. Stejnojmenným průsmykem jsme měli přijet do severní části parku, průsmyk je ale stále pod sněhem a tudíž zavřený - musíme volit objížďku: místo 30 km průsmykem je to oklikou 120 km. Dvě hodiny. Jenom proto, abychom přijeli k nejpopulárnější části parku, oblasti Pěti jezer. A zjistili, že je pod sněhem, a tudíž zavřená.

Z parku jsme tak viděli jen dva menší vodopády a vyšplhali se po starých schodech na šedesátimetrovou homoli Oronko Rock, která se tyčí nad přístavem Utoro.

Praktické informace: Přijeďte v teplejší polovině roku, nejdříve tak v květnu

Autor: Aleš Gill | čtvrtek 14.6.2018 11:53 | karma článku: 12.28 | přečteno: 398x

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 478 | Diskuse

Neznámá místa 15: Hitlerův hrad

Podíváme se na místo, o kterém jste nejspíš nevěděli. Ani já jsem o něm nevěděl. Až při procházení objektem mi přišlo něco... jinak. Jako bych byl doma u Adolfa. A ono taky že jo. Poznaňský kulturák má dost zvláštní minulost.

5.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 13.80 | Přečteno: 281 | Diskuse

Aleš Gill

Pamatujete mobily, které vydržely nabité 14 dní?

Pokud si ještě pamatujete tlačítkové mobilní telefony s černozeleným displejem a nabíječkou s podivnou koncovkou, která se nehodila vůbec k ničemu, asi si pamatujete, že jste ji nemuseli používat tak často, jako dnes.

22.2.2024 v 7:45 | Karma článku: 29.95 | Přečteno: 3393 | Diskuse

Aleš Gill

Návod na... Safari v Keni (2/2)

V první části článku jsme se podívali na Masai Mara, Hells Gate, Crescent Island, jezero Nakuru a za nosorožci do Ol Pejety. Držte si klobouky, v tomhle článku se podíváme do za mě nejkrásnějšího parku v Africe.

1.2.2024 v 8:37 | Karma článku: 9.90 | Přečteno: 155 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.91 | Přečteno: 477 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 582 | Diskuse

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 232 | Diskuse

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 478 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse

Jsem potápěč. Pokud se ocitnu na břehu moře, neumím se tam jen tak válet. Ze břehu vypadá každé moře stejně, ale svět pod hladinou je pokaždé jiný. Přijdu si stále jako začátečník, a o začátcích s potápěním jsem napsal i knihu První krok pod hladinu.

Jsem pisálek. Baví mě psát. Baví mě psát o místech, o kterých moc lidí nepíše. Raději budu psát články o Pchjongjangu a Kábulu než o Dubrovníku a Bibione. Nejsem si jistý, jestli to po mně někoho baví i číst, ale stejně píšu. Třeba si to v důchodu po sobě jednou všechno přečtu a řeknu si: Dobrý.

Jsem rychlocestovatel. Raději nakouknu za týden do dvou zemí, než bych zůstával v jedné. Jet na pár hodin, na otočku, do Japonska, mi dává větší smysl, než do Japonska nejet vůbec.

Jsem řidič. Nerad se nechávám vozit, chci být pánem volantu nebo sedět na místě spolujezdce s mapou v ruce. Když chci vypnout, řídím. Tisíce kilometrů napříč Evropou nebo Amerikou.

Jsem optimalizátor. Umím si správně vybrat zavazadlo a pokud to není třeba, umím si odříct odbavené zavazadlo a užívat si svobodu s příručním batohem. Naopak, pokud se jede autem, není důvod si s sebou nevzít kousek domova, luxusu moderního světa - židli, chladicí box, nůž.

Jsem plánovač. Chci vědět, kam se jede, co se tam bude dělat, jíst, chci vidět mapu, šťourat se před cestou na internetu. Stejně to nakonec končí improvizací...

Jsem akční letenkář. Umím najít letenky levně, a umím se rychle rozhodnout, jestli za danou cenu a za daných podmínek chci nebo nechci letět.

Jsem extrémista. Raději pojedu do Iráku než do Španělska, raději pojedu do Severní Koreje než do té Jižní. Mám rád místa, kam nikdo nejezdí, mám rád otevřený prostor. Špicberky, Island, Saharu, Aralské jezero.

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...